סינון ביולוגי טבעי על ידי צמחי מים לבריכות נוי ובריכות שחייה

בפורום זה תקבלו מאמרים אקטואלים בנושאי בריכות נוי הקמה וטיפול שוטף .

סינון ביולוגי טבעי על ידי צמחי מים לבריכות נוי ובריכות שחייה

הודעהעל ידי aquagarden » ש' נובמבר 19, 2011 5:41 pm

סינון ביולוגי טבעי על ידי צמחי מים לבריכות נוי ובריכות שחייה
ניכתב על ידי צלי בירנבוים

במאמר זה אני מציע דרך אחרת לסינון מי הבריכה ללא רכישת פילטר ביולוגי יקר וללא מערכת עיקור מים UV לשם סינון המים בבריכה שלנו. מערכת זאת זולה בהקמתה ולא מצריכה כל ידע קודם בנושא הפילטר הביולוגי.
כל שעלינו לעשות הוא לחשב את נפח הבריכה שלנו; קל מאוד לעשות זאת: לאחר גמר עיצוב הבריכה, ובהנחה שהבריכה מרובעת או מלבנית, מכפילים: אורך x רוחב x עומק, מחלקים ב-100 ומקבלים את נפח הבריכה. לגבי בריכות בצורת "אמבה", יש לקרוא את מונה המים של הבית לפני פתיחת הברז למילוי הבריכה, ולאחר המילוי יש לקרוא את המונה שנית; כך ניתן יהיה לחשב את כמות המים שנכנסו לבריכה.
אני מציע לרשום זאת במקום כלשהו, על מנת שבשעת הצורך נוכל לדעת מהי כמות המים לטיפול בדגים במקרה של מחלה או בתופעות אחרות.
לאחר בדיקת כמות המים יש לבנות בריכה קטנה בנפח של 10% עד 20% מכמות המים שבבריכה הראשית, לדוגמא: במידה והבריכה הראשית מכילה 1000 ליטר מים, נפח בריכת הסינון יהיה 100 ליטר מים. במידה וקיימת מסה גדולה של דגים, יש להגדיל את נפח הבריכה בהתאם. יש לשים לב: ככל שכמות הדגים גדולה יותר - בריכת הסינון צריכה להיות גדולה יותר. יש לבנות בריכה זו מיריעת PVC או מבטון ושתהיה גבוהה יותר מפני המים של הבריכה הראשית בכמה סנטימטרים. כמו כן, אפשר לבנותה במיקום גבוה ורחוק יותר ולקשר בין שתי הבריכות באמצעות מפל מים רחב, לפחות 30 ס"מ, כאשר המים זורמים על חלוקי נחל או על אבן אחרת. ישנה גם אפשרות נוספת והיא להרחיק את בריכת הסינון לקצה השני של החצר ולקשר בין שתי הבריכות בנחל קטן. הקישור בין הבריכות נעשה באמצעות משאבת מים המותאמת לעבודה מחוץ לבית ולא באמצעות משאבת מים לאקווריום.
בבריכת הצמחים, שעומקה לא יותר מ-50 ס"מ, אנחנו מכניסים צמחים מהירי גדילה, אפשר גם נימפיאות, המיועדים להצללת הבריכה. צמחים שניתן להכניס לבריכה:
1. Azolla ("טחב פיות")
2. Crassipes Eichornia ("יקינטון המים")
3. פיסטיה צפה ("חסת מים")

צמחים אלו טובים במיוחד, היות והם מסוגלים לסלק כמויות גדולות של חנקן או פחמן באמצעות פוטוסינתיזה.
חשוב מאוד: כאשר מתאימים את הצמחים לבריכה, יש לקחת בחשבון את האיזור שבו ממוקמת הבריכה בשל תנאי מזג האוויר - חורף קיץ - וכמובן השמש הישירה.


מערכת זו הינה חסכונית מאוד בהוצאות החשמל החודשיות וכל שיש לעשות הוא דילול הצמחיה פעם בשנה. במידה ויש גם צמחי ביצה ונימפיאות, יש לדלל ולדשן את המצע הקיים בתוך העציץ. כל צמחי הגדה חייבים להיות בעציצים על מנת להשיג שליטה בדילול. מערכת סינון זו מנטרלת את האצות המיקרוסקופיות, הגורמות למי הבריכה להראות כביצה ירוקה. את ניקוי הפילטר יש לעשות לקראת החורף, וזאת משום שחלק מצמחי המים הצפים "נרדמים" ואז ישנה אפשרות לניקוז הבוצה ודילול צמחי הגדה. ישנה אפשרות לשמור על כמה צמחים צפים בהכנסתם למחסן בחורף בתוך גיגית מים, או להעבירם לבריכה הראשית כמזון לדגי הקוי או הקומט. צמחים אלו זולים במיוחד, לא יותר מ- 10 ש"ח ליחידה, ומתפתחים במהירות גדולה. במידה ובריכת הפילטר בנויה מאבן או בטון, רצוי להכין צינור ניקוז בתחתית הבריכה לשם ניקוז הבוצה. בצורת ניקיון זאת ניתן לפתוח את ברז הניקוז מספר פעמים בשנה.
בדרך זו של סינון הבריכה, אנו משיגים יתרונות רבים בהשוואה לפילטר הביולוגי הקנוי:
1. ניקוי חד-שנתי בלבד.
2. חיסכון בחשמל.
3. אין צורך בהחלפת נורת UV .
4. יופי סביבתי גדול יותר
5 שיטת סינון זאת מתאימה גם לסינון מי בריכת שחייה טיבעית.

הצעת יעול .. תמיד רצוי לחבר את ניקוז מי המזגנים אל הבריכה.חיסכון עצום בהוצאות מים.

תמונה
מנהל פורום זה
מנהל פורום דגים ב-ynet
http://www.ynet.co.il/home/0,7340,L-2652-16824,00.html
מנהל פורום אקווריומים ודגים בתפוז
http://www.tapuz.co.il/forums2008/forum ... number=1=2
אתר אקווה גן
http://www.aquagarden.co.il/
aquagarden
Administrator
 
הודעות: 1756
הצטרף: ש' דצמבר 29, 2007 6:02 pm
מיקום: מרכז הארץ מודיעין

חזור אל כל אשר רציתם לדעת בנושאי בריכות נוי ודגים

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־0 אורחים

cron